čtvrtek 18. června 2015

Poctivý cheesecake s višněmi

Tenhle dort jsem poprvé ochutnala, když ho udělal můj kamarád a od té doby, jsem na cheesecake pravidelně dostávala chuť. Vždycky jsem zašla do nějaké kavárny a dala si tedy cheesecake, ale nikdy nebyl tak dobrý. Skoro jako by to sýr ani nevidělo. Nedalo se nic dělat, musela jsem požádat o recept a udělat si tuhle dobrotu doma sama. A bylo to přesně ono! (recept je původně z Apetitu, malinko jsem ho upravila)

Doba přípravy: 1 hodina + 55 minut pečení + 2 hodiny chlazení + chlazení v lednici

Ingredience
200 g mandlových sušenek
75 g mletých mandlí
100 g másla
900 g čerstvého smetanového sýra (Philadelphia nebo Lučina)
200 g krupicového cukru
4 lžíce hladké mouky
1 lžička vanilkového extraktu (koupíte v Marks&Spencer)
3 velká vejce
200 ml zakysané smetany
200 g višňového džemu
volitelné: něco na ozdobení

Postup
1. Troubu předehřejeme na 200 °C. Dortovou formu o průměru 23 cm vyložíme pečícím papírem - jak dno tak i okraj. Na malém plameni v kastrůlku necháme rozpustit máslo a dáme ho stranou vychladnout. Sušenky a mleté mandle rozdrtíme v robotu zhruba do konzistence hrubšího písku a přidáme k nim vychladlé máslo. Hmotu promícháme a upěchujeme do vyložené pečící formy a dáme péct na 10 minut do trouby. Pak formu vyndáme a necháme vychladnout. Troubu ale nevypínáme.
2. Ve velké míse utřeme sýr elektrickým šlehačem dokrémova, přidáme cukr a vyšleháme a přidáme i mouku, vanilkový extrakt a po jednom vejce a vždy znovu vyšleháme. Úplně nakonec už jen lehce prošleháme se zakysanou smetanou. Korpus potřeme višňovým džemem, navršíme na něj krém a pečlivě uhladíme povrch.
3. Před pečením je důležité myslet na to, že troubu po celou dobu nesmíme otevírat. Formu vložíme do středu trouby a pečeme 10 minut. Poté teplotu snížíme na 110 °C a pečeme dalších 45 minut. Pak troubu vypneme a necháme v ní cheesecake stát 1 hodinu. Pak otevřeme dvířka trouby jen na malou škvírku a necháme dort stát další hodinu. Pak už ho můžeme vyndat a nechat vychladnout na pokojovou teplotu. Nakonec ho necháme přes noc (několik hodin) vychladit v lednici. Před podáváním cheesecake ozdobíme. Já neměla po ruce žádné "berries", tak jsem použila efektní kombinaci citrónů a máty.
Dobrou chuť!

22 komentářů:

  1. mňam, ten vyzerá supersuper! :)
    aké sušienky si konkrétne použila? pretože raz som robila cheesecake a v sušienkach, ktoré som mala ja tak nepríjemne stuhlo maslo a vôbec to dobre nechutilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, použila jsem ty klasické hranaté z Lidlu, ale mělo by to jít i třeba s Bebe :)

      Vymazat
  2. Ja som skúšala ovocný cheescake a mám v pláne od spolužiačky oreonutelový cheescake tak som zvedavá či sa mi podarí, vďaka za recept aj tebe <3 Ten tvoj vypadá perfektne ako od nejakého kuchára, vidno, že si si dala záležať <3

    Dijoun&Klaudi

    OdpovědětVymazat
  3. Panebože mnam♥ to vypadá tak lákavě:D

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to vypadá božsky :) www.kristynablog.com

    OdpovědětVymazat
  5. Hned se mi sbíhají sliny.
    www.pimpleworld.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  6. tak ten je vážne nádherný, bolo by mi to ľúto ho krájať, celý deň by som sa na neho pozerala :)

    OdpovědětVymazat
  7. netradicna ale super vyzerajuca kombinacia!

    Pozyvam na povianocnu GA o Guess a Dermacol :) tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2015/12/povianocna-ga.html

    OdpovědětVymazat
  8. wow toto keď som zbadala ma to úplne odzbrojilo.. nádherný koláč! Verím tomu že chutí úžasne :) ďakujem za recept určite ho vyskúšam!
    LadyinBlack

    OdpovědětVymazat
  9. Paráda! Narazit na tvůj blok chvíli před půlnocí je vážně nebezpečný. Kde mám teď asi shánět cheesecake, abych zahnala sbíhající se sliny?:D
    Vypadá vážně užasně!:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá opravdu chutně! :-) Děkuji za tip, cheesecake je jeden z mých nejoblibenějších prohřešků:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Mňam, tak to vyzerá inak luxusne! :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  12. No tak ten je úúúúúžasný! :) Ještě jsem chésekake :D nedělala a přitom to není žádná velká věda!! Krom toho, to umístění citronku u mě na poslední fotce vyvolávalo trochu oční klam! :D
    www.lifestylebirdie.com

    OdpovědětVymazat
  13. Ten je boží, supr fotky!
    quietus.blog.cz

    OdpovědětVymazat